POsTiNg ManA??

Sepanjang 2 hari lepas…kotak mesej saya didatangi persoalan dari teman2 maktab berkaitan penempatan saya, malahan khabar gembira tentang petempatan masing-masing...
...'tak dpt info lagi' hanya itu yang saya mampu balas...

Akhirnya...lewat senja semalam jawapan yang pasti telah pun saya perolehi....
S.K Seksyen 4, Bandar Baru Bangi....
Alhamdulillah...memandangkan keluarga kami bakal berpindah ke kawasan berhampiran...ia tidak mendatangkan sebarang masalah buat saya....

Dan yang paling gembira sekali tentulah Shifa' adik bongsu saya, kerana saya juga bakal bergelar guru disekolahnya sendiri...macam-macam perancangan yang ada di kepalanya.......awal-awal lagi dia saya peringatkan untuk tidak memanggil saya kakak ketika berada di sekolah.....Cuak rasanya satu sekolah dengan adik sendiri....salah dan silap dia adalah salah dan silap saya ..tapi lebih cuak lagi bila bakal berhadapan dengan anak-anak kecil lain di sekolah tersebut dengan membawa harapan ibubapa mereka....

Anehkan...seorang dewasa punya rasa cuak berhadapan dengan anak-anak kecil....jika difikirkan secara logik apalah sangat kanak-kanak yang yang hanya tahu bermain dan baru belajar mengenal hidup itu...lebih-lebih lagi fizikal mereka tidak setanding dengan kita....jauh benar bezanya..hakikatnya tanpa disedari kita banyak belajar dari mereka.

Buat kawan-kawan maktab...walau dimana pun kalian ditempatkan tahniah diucapkan.."Life never promised to be wonderful, keep on struggling and fighting"....buat teman-teman sekelas...duit kelas masih berbaki pada saya RM 6.80...makanya...jika ada sebarang perancangan informla saya k....Moga ukhuwah tidak putus..

Hingga bertemu lagi....

Comments

abdiLLah said…
congrate aini..

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .