4 Days To Go...

Antara 3 perkara yg sering saya lakukan bila stress, tension, marah, resah dan tidak selesa...

i. berjalan, bersiar dan memandu kereta
ii. look for CHOCOLATE and ICE-CREAM.....
iii. Jog ; )

B e r j a l a n, BersiaR atau m e m a n d u....
Ia berlaku secara spontan..bila saya memikirkan sesuatu..tiba-tiba je kaki terus melangkah dan tak sedar ...adakalanya 2,3 kali saya sesat tapi bila dah reda dengan sendirinya saya jumpa jln pulang..sewaktu di matriks Petaling Jaya sempat juga saya naik trn 2,3 bas ke kl, dah sampai kl kembali ke PJ. waktu tu keta tak der lg....dalam bas saya akan berfikir dan berfikir...masuk main campus pula satu campus tu saya tawaf....

tapi saya cuma buat benda nih bila terlalu buntu atau dah terlalu lost...............biasanya saya

LooK for CHOCOLATE n ICE-CREAM
Yang ini agak obvious dan sangat kerap saya buat...especially waktu saya 1st and 2nd year kat main cam..bila turn saya to present something...1 hour before class saya dh mengulum chocolate..kekdg sampei 2,3 bar..hahaha..bila esok nk exam paper susah plak saya MESTI..MESTI cari ice-cream..my favourite: chocolate ice-cream..lg2 kalau ice-cream Mc Donald atau pun cornetto....
Ya ALlah..rasa cam lega jer bila mkn 2 cone tuh hahaha

bila makin dewasa saya rasa macam dah tak der rasa nak makan ice-cream n choc sgt so saya


JoG
habit ni mula bertapak dlm diri sjk SPoRt Complex for girls kat main camp siap sepenuhnya....Mastermind yg ajar saya pulak sudah tentu cik Sara my roomates waktu tuh...Saya ingt lg..one nite..dia stress sgt...mlm tuh juga dia gi turun sport complex and jog...

dan memang ada benarnya....bila marah saya rasa macam nak lari jauh..dan adakalanya saya memang dah lari jauh..walaupun tak laju...heheheh

dan waktu lari tu baru saya sedar saya tiada kekuatan tapi saya tetap lari..macam hidup ni juga..adakalanya kita tak mampu nak lalui apa yg ada dihadapan kita tapi kita tetap meneruskan kehidupan....tanpa kita sedar..kita dah pun melaluinya.....cepat atau lambat bukan persoalan utama..yang penting kita tetap akan sampai dan tiba....

Namun bagi seorang muslim kembali pada sumber kuasa yang utama adalah sebaiknya..sujud dengan rasa hina..dan kalimah agung darinya terus dibaca..moga diri mengakui bahawa ia masih hamba.....


Ya Tuhanku..sesungguhnya aku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yang Engkau turunkan kepadaku .....

(Al-Qashash:24)



Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .