Last day..

Apa yang dilihat dalam diri?
____________________________________________

Orang luar sering mengatakan saya lemah lembut dan bersopan orangnya...itu org kata...
Asmak pula kata..saya sudah semakin berubah..dulu saya tak seperti ini...
Ada juga yg kata..dulu sampai skrg sama jer....bila nk berubah ni??

Mengenali diri sendiri adakalanya perkara yg paling sukar untuk kita lakukan...Mungkin itu sebabnya ada cerdik pandai yg mengatakan pandangan lwn kita trhdp diri kita sndiri itu ada baiknya....

Menyelongkar keburukan diri adalah sesuatu yg amat memalukan..namun ia perlu agar tidak terus bertapak dan berakar umbi...

Tak ramai yg tahu dlm lmbut yg dilihat, saya cukup kasar orgnya, degil dan hati sy boleh jd keras, sekeras besi..sudah tentu pula sprti mana realiti saya jenis mudah panik bila dicuit..adakalanya pandangan saya tersasar dan adakalanya hujah saya berlandaskan rasa..mungkin juga itu fitrah kaum Hawa yg telah ditentukan....malahan kdg2 amarah turut menguasai diri...

Benar juga kata Linda bahawa saya terlalu jujur dlm menyatakan rasa..hingga terlupa bhw ada hati yg perlu saya jaga, ada sempadan yg perlu saya teliti dan ada manusia yg perlu saya hormati...

Meneliti spnjg apa yg berlaku 5 hari terakhir ini membuakkan rasa membongkar semua yg tidak saya ingini dan membuangnya jauh-jauh, InshaALlah.... Biar ia jauh......1426H yg tak akan saya ulang kembali...
_____________________________________________________________

"Moga Amarah tidak menguasai diri, moga kata dan tingkah santun dgn budi, moga tindakan berlandaskan akal berbanding emosi..Moga cinta ilahi yg sering dicari dan moga hati lebih kenal hakikat diri...InshaALlah

Saya ingin berhijrah....dengan izin ALlah saya ingin jadi lebih baik....

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .