1 Day To Go.....

Cerita org bertunang.................
Selepas Normah a.k.a Mamek, kemudian Yana dan Epul tibalah giliran Naem dan Mila pula...Ini adalah majlis pertunangan 14 pertama yg saya hadiri..Norm bertunang di Melaka, saya pula tgh kursus wktu tuh..Yana pula tunang gaya org putih..hehehe.dan sayangnya mjlis Mila terlalu jauh..tak dan rasanya nk berlari ke Kelantan dr Shah Alam...luckily rumah Naem dkt jer....

Ketibaan saya di S.Alam disambut dgn arahan menunggu tart yg ditempah untuk hantaran hari tersebut masak...berlegarlah saya dan peneman saya Asmak di sekitar kompleks PKNS S.Alam tuh...Tart tu ditempah dr 'Oven fresh'..sedap tau..sempat juga ler kami berdua rasa...

Di rumah Naem, msg2 berwajah ceria..Ammar sibuk melayan kami..waktu tuh Nani, Ida, Sara n opismate naem Wati sama-sama turut menyibukkan diri.hehehe..ialah buat2 cam rmh sendiri, cuma x buat mcm mjlis pertngn sendiri jer....sempat juga ler jd tukang angkat hantaran naem yg 17 dulang tuh ke bawah..hehehe anak dara le katakan....

tak lupa juga sesi fotografi..bak kata Nizam..anak dara yg 5 org nih pulak yg lebih2....memang betul, pun kami yg kecoh lebih..apatah lagi bila dulang hantaran berisi sirih dr pihak lelaki diletakkan btul2 dpn kami..yg peliknya Ida,adik nani dan asmak adik saya pun bleh join sekaki....Sayang sekali saya x bawa kamera hari itu..terpaksa minta ihsan Sara..

Tak sabar pula rasanya nk tunggu majlis walimatulurus kelak, pasti lebih kecoh...hahaha


Sebelum pulang..saya, nani, asma' dan Ida smpat menyusuri taman tasik s.alam..bercerita tntg kami......
Spnjg pemerhatian saya..kgkawan 14 saya yg dah bertunang ni semuanya berpartnerkan budak seuniversiti sesama belajar dulu..walaupun ada yg bertemu selepas habis belajar....mungkin kerana fikrah yang sama..

Melihatkan naem yg tersenyum dlm baju kurung kelabu cerah tu buat saya rasa gembira...mungkin itu juga yg dirasakan oleh Sara dan Nani...Gembira sebab salah seorg teman kami bakal menemui kegembiraan yg diidamkan..pantas sungguh masa berlalu..sebak juga memikirkan bhw kami akan meninggalkan sisa2 remaja yg dah dilalui bersama dulu...Namun ia lumrah yg harus dilalui oleh semua org..agaknya apa pula rasa hati seorg ibu malahan adik beradiknya pula....

Dulu sewaktu Eina bkl berkahwin, saya rasa sedih gak..rasa akan kehilangan seorg kawan baik..ialah waktu tu budak2 lagi..hehehe kwn saya yg seorg ni pula bertemu jodoh awal...Nyatanya..Perkahwinan itu tidak menghalang sebuah Persahabatan..sebaliknya seronok pula dpt seorg kawn baru..seronok kenal dgn abg Asmiza yg baik hati (p.s: pasni belanja Steamboat lg k..hehehehe) seronok juga kerana kawan baik kita menemui seorang yg tidak akan mensia-siakan dirinya....InshaALlah..

Itulah juga harapan saya buat Naem, Yana, Mila dan Norm..tentu sekali buat teman saya yg lain dan tak lupa buat diri saya sendiri hahahaha...

Lewat malam..saya terjaga dek msg yg dterima dari Naem.."time kasih! awkla kwn sy smpi bile2.."saya pegang kata-kata awak naem....

~*~

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .