+BeInG A ReAL TeaChEr+

List nama kelas harus disediakan segera..ehhh apa nih...hah..capaian tidak berwayar?!?..hehehe wireless connection dalam bilik sendiri....setelah 20 hari duk kat rumah baru nih bru sedar ada wireless connection dlm blk sendiri...tak perluler tunggu talian telefon rumah yg entah bila bakal disambung....

Lamanya tak jenguk blogspot....citer apa kali nih yer....hmm banyak peristiwa dah berlaku sepnjang awal tahun baru ini..ialah kerja baru...rumah baru..kawan baru....mana nk mula yer...

memandangkan ramai member maktab yg bertanya my 1st experience kat sek, kita flashback yg itu dulu yer....

3rd JaNuAry 2006

actually..saya dh prnh ke sekolah ini..waktu tuh daftar shifa' dgn seorang yg saya sangka kerani tp rupanya gurubesar kat sekolah tuh...hahaha..mujur mulut saya tak tanya mana satu GB waktu tuh...she's really a nice women...rupanya sy x bersendrian...ada K.cah, K. win, K.Ida, Nang Noraini yg turut sama 1st time melapor diri...

Awal pg kami diberi briefing berkaitan sekolah dan jadual....saya dpt sessi ptg sama dgn k.win yg bakal bergelar ibu bln 2 nih, K.ida yg soft spoken dan tentu saya yg berdedikasi hahaha ameen...Ptg tuh kena dtg semula..jmpa pula dgn Tasya, Faizal dan Ismarizal..guru baru pstg jge..

Sy guru kelas tahun 2 Cempaka 5..sampai jer dah kena ktp yuran..bkn senang rupanya nk entertain makbapak nih..bkn sng juga nk kutip yuran...ini ke realiti cikgu spnjg awal thn?? pening gak yer.... no phone saya pula menjd sasaran prnts..x kisahla...

Anak2 2 Cempaka 5 ni hyperactive semuanya....cerdik2 belaka..ialah prnts mereka bkn sembargn org tau...Haziq yg petah sbg ketua kelas dan Syazwani asst..dan tentu keletah erin, faiz, syafiq dan azryn ashraf yg mncabar diri....ths is my 1st time ajr kelas yg cmpr boys....

x smpai 2 minggu..sy kena trnsfr jd guru kelas 2 Cempaka 1 pula..la ni tgh biasakan diri dgn anak2 baru nih...tp ada masanya rindu sgt kat keletah nakal budk 2 Cempaka 5..lg rindu bila budk2 2c5 intai sy mengajar d kls 2c1..hahaha they even waited for me at the end of class....nanti sy citer psl 2c1 pula k...

jujurnya...ada waktu angin saya naik juga bila kelas tak terkawal.... ialah 39 orang satu kelas..waah....tp biasalah bdk2....10 kali tegur..10 kali leka..kena peringat sentiasa..yg best nyer depa tak prnh ambil hati..suci btul hati depa nih yer..10 kali saya marah..10 kali sedih kena marah tp end of class..dtg balik kat saya tersengih-sengih...namun yg silapnya saya juga...Nak tergelak ada juga...

Alhamdulillah...saya dapat mngajar option saya..Mathematics..tp masalahnya kena ajar B.Melayu juga...saya kaget and blur..tak reti camaner nak ajar BM..tp kita kan guru baru...bolehkan shj...at least tambah skill mengajar saya........

Apa lagi yer...oh ya...saya dipertanggungjawabkan sbg guru penasihat persatuan mathematics and sc, dan guru pembimbing permainan dalaman....
lucu juga..hidup saya nih tak lepas dari perkara kebudayaan dan tradisi ..baru-baru nih saya mengajar bdk2 nih main batu seremban..hahaha..jgn tak cayer bdk2 bndar nih tak reti main batu seremban....mgkin mereka x trdedah dgn benda2 begini....

Apapun..saya enjoy bila budak2 tuh panggil saya cikgu...doa dan harapan saya agar saya jd benar2 jd guru dan pendidik seiring dgn gelaran yg diberi...ameen..
.
Buat Fathil, K.liza and those yg dpt result cemerlang...Congrate..kena belanja nih...Ita and K.liza jusuh yg dah pun dftr KPLI and bakal join my profession as a teacher...chiyok..chiyok....Remy n Yana yg menjalani latihan ketenteraan n bakal bergelar Capt...All the Best!!!

teringat lak kata-kata one of my 14 linda waktu kat U dulu..."aku harap kan...kita semua bakal jd manusia...."
we will linda..we will..InshaALlah.....


Comments

raudzah said…
haah la aini..betul kata lond tu..'harap² kita semua jadi MANUSIA..'bestkan ingat kenangan yg lampau..down memory lane 1998-2003

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .