Tis is LiFe....

Life becoming very very busy…sampaikan dua tiga org kwn2 14 saya tertanya-tanya kisah saya yg serba tenggelam ini….

Hahaha being a teacher is not as easy as it used to be…..Dengan 1001 kerja yg disediakan buat guru-guru muda dgn alasan mencari pengalaman, apatah lg yg senior perlu mengurus keluarga…mengajar..seronok , namun tetap memeningkan, especially bila masuk kelas pemulihan…2 cempaka 1…..tension gilller…ada kalanya sampai nak menitis airmata. Rasa terkedu dan rasa macam sedih sangat-sangat

Apatah lagi bila baru-baru ini heboh kisah cikgu dan anak murid…rasa macam terkena pada diri sendiri pula.

Tapi ada satu ketika dalam marah-marah dan menyampah dan benci dgn bebudak nih..timbul pulak rasa belas…rasa sayang dan rasa suka tengok gelagat mereka nih…

Benci tapi sayang

Ada satu ketika, masing-masing sibuk mengajuk apa sahaja yang keluar dari mulut saya
Ya Allah…marahnya

Tapi adakalanya bila keluhan

Saya tak tahu buat cikgu…saya nih bodoh….saya jadi belas

Dan bila saya mula bagi ceramah dan kononnya motivasi mengenangkan betapa susah payahnya ayah dan ibu mencari duit menghantar mereka ke sekolah….ada pula suara-suara

Mak saya dah tinggalkan saya, dah bercerai dgn ayah saya

Mak saya garang

Suara anak kecil berusia 8 tahun….terusik juga rasa hati….

Ya ALLah, kadang2 rasa macam tak layak jer nak mengajar anak-anak ini…namun alhamdulillah keputusan mereka kian meningkat…hehehehe kalau dulu majoritinya E, tapi sekarang yg E sudah bertukar D…malah sudah ada 6 orang lulus kertas matematik. Oklah tuh buat diri saya…

Sayangnya…..saya masih tidak boleh mengawal tindak tanduk dan mendisiplinkan mereka. Saya mahu lihat mereka tertib dan sopan..hish budak tetap budak...

Saya sedih dan seperti biasa disinilah saya meluah rasa…

saya tak mahu anak2 ini terus begini…..Doakan saya agar jadi guru yang baik..bukan mengemis namun, berharap agar diri terus diberi kekuatan…

Inilah kehidupan saya…dan inilah amanah yg telah tuhan tentukan buat saya......
Dan sekali lagi inilah realiti kehidupan sebenar…tiada satu perkara pun yang mudah bagi seorang hamba..kerana ALLah telah menjanjikan ujian malah balasan untuk setiap apa yg dilakukannya…

Namun semuanya akan kembali baik...Inshaallah....

Normah: Alhamdulillah ur wedding date have been confirmed rite....no more postpone InshaALlah!!!!

En Faizal Mat Deli: Ur prayer has been answered...terpulang pada diri untuk menangani dan mengatur kehidupan yang baru.

Aini: hehehe Go Aini go....Keep On struggling n fighting....

(“,)

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .