RINDU

Sekali lagi terlepas kuliah wanita hari Ahad minggu ini.......
Kali ini saya menjadi sukarelawan tabung haji untuk kursus intensif para bakal2 jemaah haji tahun ini.....


Pagi ini...saya menyaksikan bakal2 jemaah menjalani praktikal tawaf dan saie...
Dengan pakaian ihram dan replika kaabah yang ada, hati saya rasa sayu

Sayu dan sayup sungguh rasanya....

Dari kejauhan saya perhatikan seorang nenek yang mengatur langkah yang lemah....kesiannya..
Saya juga nampak seorang jemaah tua yang buta, dipimpin anaknya melewati safa dan marwah....

dan saya masih bertenaga, masih kuat...masih punya kemampuan..
Moga ALLah berikan saya kekuatan untuk mengunjungi tanah suci dalam kemampuan yang masih ada ini...

Sedangkan Siti Nurhaliza pun bakal bergelar hajah..apalah salahnya saya memasang niat...
Hmmmm...En. Najib kata kalau simpanan tabung haji sudah cecah RM1500 dah boleh mendaftar untuk haji...
Mendaftar tahun ini pun dengar-dengarnya kemungkinan untuk pergi tahun 2016......
Sekali lagi tidak salah andai saya memasang niat......

dan hari ini saya jadi rindu...sangat rindu...sangat sangat rindu...........merindukan kenyataan dari khabar yang saya dengar, mengimpikan realiti dari hanya sekadar gambar malah merindukan sesuatu yang belum lagi saya temui.......



adakah ia turut menanti kehadiran saya...dan sudikah DIA menerima saya sebagai tetamunya....

Comments

raudzah said…
nani,

bersangka baik la denganNya kerana Dia tidak pernah melupakan hambaNya yang tidak pernah melupakanNya. itu janjiNya.

Dia pasti tunggu kita.
insan said…
My dear sweet n lovely sis....

Tis is aini's blog la not nani...
Hahaha ur confused already....really excited with our new born baby rite....hmmmm guess what, Naem delivered swett baby girl on 27 August, went to see her already..cute cam abah dialah...

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .