Kena Lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kereta saya dilanggar orang sekali lagi.....

Seumpama jatuh ditimpa tangga....

Setelah saya sendiri tidak sihat dan bersweater mengajar di kelas dalam minggu ini
Setelah 1001 kekalutan yang berlaku di sekolah...itu belum lagi perkara-kecil-kecil hilang kotak pensil, hilang HP sekejap.....dan macam2 lagilah
Setelah abah masuk hospital dalam minggu yang sama
Setelah menerima berita kematian yang tidak putus-putus sepanjang minggu
(Emak Izzat, Nenek Farah, Nek Anjang)
Setelah jenuh kena perli dek mak uda kerana tidak membantunya kenduri sebab sibuk memanjang

Ya ALLah, besar kah dosa saya kali ini.......

Alhamdulillah, mujur orang yang melanggar kereta saya tuh sanggup tanggung duit bengkel...
Awak tipu saya...jagala awak........

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala dari kebajikan yang diusahakannya dan ia mendapat siksa dari kejahatan yang dikerjakannya. Mereka berdoa: Ya tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau tersalah. Ya tuhan kami, janganlah engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaiman beban yang engkau bebankan kepada orang2 sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak sanggup memikulnya. Beri Maaflah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir
( Al-Baqarah 284-286)


Comments

Unknown said…
ni..awak ni kelakar la
kalut je ..heheheh
insan said…
hehehe..la na, dah lama kawan ngn saya pun tak tau lagi ka perangai saya....

d clumsy, kalut, careless n forgetfull me... (",)

Ingat tak kat skolah, awak selalu jd secretary saya...hahahaha

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .