Belanja Raya


Saya tak kisah tentang baju raya...malah saya tidak pernah minta untuk dibelikan baju raya. Hingga hari ini saya masih boleh pakai baju yang saya guna di matrikulasi. Sewaktu kerja ditgh2 bandar kl, dua tiga kali saya menemani officemate menyelusuri jalan tunku abdul rahman, waktu tuh 10 minit sahaja jln dari opis. Sudahnya, saya jd tukang bawa plastik bag depa...saya tak beli apa pun...hahahhaa

Rezeki tahun ini, saya dapat kain pasang dari Guru besar, eina, hadiah sultan Perlis saat abah melawat Istana Perlis awal tahun dulu dan...campur pula yang mama beri sepasang, abah pun beri kain sepasang....

Hahaha, rasanya sudah tentu mereka bosan tengok saya pakai baju yg sama...Dah berapa banyak teguran yang saya terima...........nak tunggu saya beli sendiri, ish entah bila agaknya........itu belum lagi ada yang menegur tudung putih yang sering saya pakai....hahahaha my fav tudung since matrics.

Baju saya sahaja sudah enam pasang, mama sepasang, kak nor, asmak pula...tempah juga untuk mak uda dan makteh.... dan hari ini sahaja saya sudah habiskan duit untuk belanja baju raya, tudung raya dan kasut raya shifa' dan zaki.

Saya tak pernah sangka saya boleh berbelanja sebegini banyak....ini belum lagi bayar untuk kuih raya....Duit raya lagi....ish...tak pernah terfikir belanja raya boleh jadi sebanyak ini...........mujurlah baju2 saya tuh orang beri, ikut hati saya baik saya simpan duit tuh untuk kegunaan masa hadapan.....

Duit memang tak bawa mati...tapi dalam dunia nih, nak tak nak bila tak da duit memang tak boleh hidup....Saya sering berdoa banyak2 pada tuhan agar saya tidak kabur dan tidak resah dengan harta dunia ini...cukuplah dengan apa yang ada...meyakini rezeki kita ada seandainya kita sentiasa beringat.....

Moga-moga ALlah permudahkan rezeki yang halal untuk saya...malah sering membuka mata saya tentang betapa kemewahan dunia ini sebenarnya tidak kemana...

Akal itu menteri yang menasihati, hati itu raja yang menentukan, harta itu tetamu yang akan berangkat manakala kesenangan itu satu masa yang bakal ditinggalkan.........

Hmmmm....tapi, rasanya macam masih perlu beli tudung untuk ganti tudung yang ada....perlu ke tak perlu yer??? What do you think?????


Comments

Unknown said…
yang..

kelakar pulak sy baca ni...sori lama tak baca blog awak

awak perlu beli tudung baru.....faham2 je la senario kat sek awak tu....

bergaya2 la ckit buddy..heheh
Unknown said…
yang..

kelakar pulak sy baca ni...sori lama tak baca blog awak

awak perlu beli tudung baru.....faham2 je la senario kat sek awak tu....

bergaya2 la ckit buddy..heheh

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .