Ramadhan n Inner Strength

~*~
Sebagai kanak2, awal Ramadhan saya didatangi dengan tandatanya, mampukah saya untuk berpuasa sebulan.....seawal tahun satu, saya diuji dengan kawan2 yg tak berpuasa, namun bila syawal tiba...rupanya saya berjaya....dalam diam tuhan beri kekuatan buat kita....


Awal pagi ini saya masih lagi didatangi dengan sms dari teman2......namun, dalam banyak2 sms saya rasa terkesan dengan satu sms yang entah dari siapa.....sudah pun bertanya siapalah tuan punyanya...tapi masih tak berjawab...jadi untuk sesiapa yang diluar sana yg menghantar sms ini.... terima kasih, kata-katanya bermakna....

Andai semua harta adalah racun maka zakatlah penawarnya, dan jika seluruh umur adalah dosa, maka takwa dan taubat adalahubatnya, jika seluruh bulan adalah noda, maka Ramadhan adalah pemutihnya. Marhaban Ya Ramadhan. Mohon diberi kekuatan beramal, selamat menyambut Ramadhan al mubarak...........

Benar, Moga Ramadhan ini membina kekuatan diri untuk terus beramal...ameeen

dan moga ia bakal membentuk kekuatan diri itu agar ia kekal dalam peribadi....

~*~
We may not know we have it
till we're well into the race.
Or feel we're nearly overwhelmed
by challenges we face-


But then we look much deeper
for the power to succeed,
And find we have an inner strength
that meets our greates need


And for tis coming Ramadhan,
Wishing all of you
the inner strength to see a brighter day
And the wisdom that will guide you
every step along the way


And believe me, when Syawal rise,
And the time, when you look back
From new horizon, may you find
You've been blessed with greater courage
and a deeper peace of mind!


May tis coming Ramadhan bring us the inner strength that meets our greatest needs to face the reality and continue our Journey...May ALLah bless us...
~*~

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .