+melepaskan rasa+

Dah lama saya berkenan dan mengidam Kamus BESTA yg dipromosikan oleh Dr. Fazley tuh...

Dulu, sewaktu sempat belajar untuk pasca ijazah, selalu study dengan Aishah, student dr tanah besar China yg seringkali menggunakan kamus elektroniknya sebagai rujukan(tp dia punya bahasa cina ngn BI la).....dari saat itu saya terlalu ingin memilikinya...mcm budak2 kan... tp entah kenapa, dari semasa ke semasa tak terbeli2 dek saya....ada shj penghalangnya...

Hari ini, sempena cuti Hari Buruh dan sempena meraikan Pesta Buku di PWTC dan sempena menunaikan hasrat yg lama terbuku....saya beli Kamus BESTA tuh...Senyum saya hari tuh sampai ke telinga, macam budak2 yg baru dapat permainan yg diidam-idamkan...lucu rasanya....

Di stesyen komuter, saya sempat menguji kamus elektronik saya, dalam train, saya cuba sekali lagi..mama dan abah geleng kepala tengok telatah anak dia yg berusia 27 tahun ini....Serius, saya rasa cukup seronok hinggalah....

Sampai rumah, saya buka kembali hasil belian saya..apa yer..

2 buah buku tulisan Harun Yahya..heheheh dalam proses mengumpul buku nukilan Harun Yahya: Before you regret dan Bagi golongan yang berpemikiran....hmmmm

2 buah bibliografi...mula belajar baca bibliografi pula: On Becoming Alijah, kisah hidup Alijah Gordon, dan Pensyarah kesayangan saya Prof. Dr. Sidek Baba: Seteguh Tekad....

Hmmm..apa lagi yer.....oh ya bacaan santai saya

sebuah buku bertajuk tentang cinta.......dan novel hasil tulisan bekas pelajar UIA yg lebih muda dr saya (wah, tercabarnya, bila pula buku saya nak keluar nih :P ) bertajuk Tautan Hati

Oh ya...tentu sekali kamus yg terlalu saya idamkan....

Eh..tak boleh on lah..Ya ALLah, tadi elok je....ish sedihnya....senyum saya jadi pudar

Esok saya akan ke PEsta Buku sekali lagi...menuntut kembali kamus saya...

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tak suka nyer...sabar lah cikgu Aini...tu la pasal, dok seronok sangat......

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .