SuN daY

Its Sunday..

Wah leganya....
Setelah berhempas pulas 2-3 minggu lepas untuk siapkan laporan kewangan 2006 PIBG untuk audit, kemudian selesaikan kerja2 setiausaha PIBG yang cuti bersalin..
Tetiba terperasan betapa terrornya diri..hehehe kalau tidak saya... sapa lagi nak puji,at least hilang gak rasa tension dlm diri

Suddenly message dari NYDP (naib Yang Dipertua PIBG) Puan Shahizah jadi pengubat
"Thank you 4 doing this for PIBG, really appreciate it...." at least someone did realized my contribution (jahat kan, macam x ikhlas je).. actually I just want to express my apreciations towards her apreciation..

Itu PIBG, belum lagi cerita sekolah....

Tahun ini, saya mengajar 2 kelas dan guru kelas 2 cempaka 4..

Tahun lepas saya bising sebab takde streaming...tahun ini pelajar yang lemah dikumpulkan dalam satu kelas 2 cempaka 1... Saya bukan guru kelas tapi mengajar matematik...blur, blank

Mujur Kak Salmiah offer diri untuk bantu...makanya, 2 guru la dalam satu kelas tuh...Dahsat kan...

Tahun ini juga, saya laksanakan azam saya nak jadi lagi garang...hehehehe tapi dalam saya tgh garang2 tuh ada juga seorg budak datang depan bisik pada saya..."cikgu tetap baik di hati saya".. =P

Ya ALlah..tgh saya dok mengamuk pun ada yg berani lagi. Jenuh gak la saya menahan rasa nak tersenyum..Pandai pula budak ni nak ambil hati kita, kiranya dia lagi pandai psikologi dari cikgu dia...

Kelas saya kali ini 41 orang.....tingkat atas sekali, tahun ini semua kelas saya tingkat atas, sampaikan kdg2 saya tak jejak tanah langsung......Sepanjang persekolahan ada di tingkat 3 itulah juga.

Bila terpandang bekas anak murid tahun lepas, tak sangka pula saya dah setahun jadi cikgu. Rindu juga dgn diaorg nih..Ada yang dah tukar baju biru dan jadi pengawas pun. Harapan saya agar didikan saya membentuk mereka jadi org berguna. Moga2 saya pula bertambah baik tahun ini..Apapun cabarannya moga-moga saya berjaya melepasinya...Mungkin apa yang saya impikan tahun lepas tidak tercapai...saya tak putus asa dan saya akan terus berharap...agaknya sebab itulah saya diberi kelas paling lemah sekali tahun ini...


Kalau kita tolong orang, Tuan punya orang akan tolong kita (",)

hehehe inilah aktiviti saya hari Ahad jika tidak ke mana-mana, tulis blog... oh ya kejap lagi kena g sekolah. Ada Taekwondo....Moga hari yang berlalu tidak sia-sia...

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .