T.E.R.U.J.A


Walaupun ada lima cerita yang berbeza, Cinta digarap dengan begitu baik dan bersahaja, tidak bercelaru dan bercampur aduk malah anyaman ceritanya berjaya memainkan perasaan penonton dengan cukup berkesan.
Saifullizan Tahir, Cinta: Lima Cerita dalam satu
Pancaindera, Ahad 26 Nov 2006.

Cinta, sebuah filem arahan Kair Bhatia dengan skripnya oleh Mira Mustaffa, mampu meninggalkan impak sebegitu( teringat-ingat atau terfikir-fikir mengenainya) dalam diri mereka yang menontonnya. Berita Harian: HIP, Selasa: 28 November 2006.

Puteri Gunung Ledang : Filem pertama dan terakhir (buat masa ini) yg saya tonton di Panggung wayang: …itupun jenuh teman2 yg 14 nih memujuk…akhirnya terlerailah juga rekod tak pernah menjejakkan kaki ke panggung wayang yg berkurun lama saya pegang..

Tempat duduk paling hadapan sekali…sakit leher jugalah dibuatnya…namun, agak puas hati…. Senang dengan sinematografi yg ada dalam filem tersebut… orang lain sibuk tengok cerita…saya sibuk tengok background….. tanah lapang, sungai, awan..semuanyalah….

Namun….
Promosi besar-besaran filem cinta kali ini buat saya agak teruja…… Apatah lagi komentar dan maklumbalas yang diberikan oleh penonton semuanya positive belaka…

Tambah mengujakan apabila lagu2 yang dimuatkan dalam filem tersebut menjadi favorite saya..terutama sekali lagu cinta nyanyian Melly dan Kris dan dinyanyikan semula oleh Jac (my fav artist ) dan Misha…

menapak jalan yg menjauh,
tentukan arah yg ku mau,
tempatkan aku pada satu peristiwa,
yg membuat hati lara

di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita

reff: cinta, tegarkan hatiku
tak mau sesuatu merenggut engkau
naluriku berkata, tak ingin terulang lagi
kehilangan cinta, hati bagai raga tak bernyawa

aku junjung petuamu
cintai dia yg mencintaiku
hatinya dulu berlayar, kini telah menepi
bukankah hidup kita akhirnya harus bahagia

di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita

repeat reff
cinta biar saja ada
yg terjadi biar saja terjadi
bagaimana pun hidup hanya cerita
cerita tentang yg meninggalkan
dan yg ditinggalkan
cinta

Hari ini tentu panggung penuh dengan hamba Allah lain yang turut teruja dengan promosi besar-besaran yg dibuat… dari segi marketing..rasanya Grand Brilliance really did a brilliant job…..
kebenarannya ..hmmm kenalah tonton cinta, sebuah kisah tentang kasih……


Isnin hari tuh, di tapak ekso MAHA…eina ada suarakan hasrat nak menonton filem tersebut...rasa-rasanya dia ingat lagi tak……nampak gayanya PGL is not the last movie… (",)


~Raikan c.i.n.t.a ~

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .