:.:KeTeNtuAn @ PiLihaN ??:.:

Bila diajukan persoalan dan permasalahan dunia korporat, sales dept, training dept atau Management dept dalam sesebuah organisasi ...saya jadi kaget dan buntu..sejak mengikuti kursus perguruan, persekitaran saya agak berubah... perakaunan, finance dan seumpamanya juga sudah lama tidk saya sentuh...

Jenuh memikirkan perkara tersebut..janji untuk post pendapat saya disini terpaksa saya tunda hingga kesaat ini...maaf...

Saya sering pandang tinggi buat mereka yang bergelar..trainer..ialah ..kerjanya train orang..sudah pasti ilmunya bagus, kemahirannya tinggi dan yang pasti pengalamannya lebih...Apa yang orang lain tiada dia ada.....Kata-kata mereka mampu mempengaruhi orang lain malahan memotivasikan mereka yang berada di bawahnya...Agaknya inilah juga rahsia jutawan-jutawan yang menjalankan perniagaan direct selling..mereka bukan sahaja buat sales tapi train orang-orang bawahan mereka...iya ker....Hahaaha..teringat K.Shada...Sorry yeer

Melihat peluang yang sukar diperolehi sebagai titik noktah untuk kita mencapai impian yang kita inginkan hanya menyukarkan keadaan...namun mengambil peluang berasaskan matlamat dan kesempatan menyelitkan setiap harapan dalam apa jua yang kita hadapi mungkin boleh membantu...Ini bicara guru sekolah rendah biasa sahaja...sebarang keputusan haruslah dibuat berdasarkan penilaian akal, pendapat mereka yang lebih arif, gerak hati dan situasi yang dihadapi...bingung? usah risau...Tuhan tidak pernah leka untuk bersama hamba yang meminta...bagi yang meminta pada saya..ini yang mampu saya beri.....

saya selitkan sedikit dari apa yang saya baca...

Life does not always go according to one's plan, which means that people can face many unexpected events. Somebody who really wants to be an architect will study very hard for the entrance exam. All of her future plans are based upon becoming an architect. But something she never expects happens: She is accepted into another program .Having planned to become an architect, she now finds herself studying for an entirely different career. (hehehee dari bdg accountancy ke pendidikan)

Many similar unexpected events may befall people throughout their lives for, in reality, no one knows what is going to happen even one second from now. The only thing that we know for sure is that everything in a person's life is determined in timelessness. When the appointed day and time arrive, he or she will experience the event, because ALlah has made it part of their destiny.

"If everything already written and ALLah knows. How am I supposed to behave?"
According to Al-Quran, the best way to act and the best attitudes to have is to submit to our destiny, Look for the best in everything……..
(HOPEFULLNESS IN THE QUR'AN: Harun Yahya)

ketentuan atau pilihan?? Nyata sekali bila pilihan sudah dibuat, ia ketentuan yang telah ditetapkan…..

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .