::KEEP IN TOUCH WITH MY FRIENDS::

Setelah lama bergelumang dengan assignments dan buku, cuti kali ini saya beri peluang untuk berhubung dengan teman lama saya….

Mengunjungi Syamoon teman sekelas Mstr Finance dahulu sangat mengajar saya erti kekuatan, sabar dan tabah...dia meneruskan pengajian bersama tanggungan 2 anak kecil bersendirian memandangkan suami yang mencari rezeki jauh diperantauan....tanpa keluarga disisi dia tenang dan tidak merungut...kagum...


Su'ad masih lagi ramah dan kian cerdik.Kalau dulu Suad hanya berpaut pada mama, kali ini tidak lagi..kali ini juga berpeluang berkenalan dengan Khaleed yang baru 11 bulan...tingkahnya sangat comel..sampaikan auntie terbayang-bayang wajah anak-anak saudara auntie ini..

Oh ya..Syamoon...thanks untuk jubah yang cantik tuh...actually saya sangat sukakannya tapi malu nak cakap kat awak...heheehe

Mengunjungi eina di rumah barunya penuh dengan kejutan..sejak akhir-akhir ini teman baik saya sejak sekolah menengah ini sering mengheret saya dalam keadaan yang tidak terduga...tapi dia tetap kawan baik saya. (",)

Sempat juga menikmati pandangan malam di Putrajaya hingga hampir 2 pagi.dulu waktu sekolah menengah, kami sakan berbual hingga tak sedar hari sudah lewat..Tak sangka masih berkesempatan berbuat demikian...sayangnya gambar yang saya ambil tidak menarik,kerana ditangkap dari dalam kereta..tak berani nak keluar.....


Oh ya..sudah pastinya salah satu tarikan dirumah teman saya ini, si kecil Wardah yang bermata cantik...hahaa namanya harus ditukar jadi Ainon Jamilah (mata yang cantik)...rasa tak puas memandang matanya..ikut siapa yer mata itu?? yang pasti bukan awak la eina...hahaaha gurau...

Ke Shah Alam mengunjungi teratak naem- my best14, yang beribu kali saya pergi...tapi macam biasa saya tetap akan minta arah jalan dari naem...Makcik dan K.yong masih ramah..Aqilah makin petah berkata-kata...Keluarga naem yang 12 orang itu tetap harmoni...sejuk rasanya melihat mereka ramai-ramai mengemas rumah..masak dsb...oh ya terima kasih atas sarapan pagi yang cukup enak...pass dah..

Ke rumah Nani-my best 14, di PD memang adventure..hahaaaa..bersama naem perjalanan yang sepatutnya 1 jam jadi 3 jam...actually sajer nak bagi kami masa untuk borak panjang...di sana terserempak dengan junior waktu sek menengah..tak sangka saya masih dikenali.....

Macam biasa bila tiba dirumah any of 14 members nak tak nak..pasti akan jadi orang dapur...goreng ayam and naem goreng papadum...

Berkenalan dengan BF kawan2 saya disini..rasa nak gelak tengok naem tegur pakwenya agar menurunkan kaki seluar yang disinsing tinggi...sorry la naem...
macam queen control la...


Itu cerita kawan-kawan saya..hidup ini kalau bersendirian rasa macam hambar. Gembira tengok kawan-kawan gembira...dan gembira bila ada kawan...dan bukankah Allah jadikan manusia itu berbilang bangsa, jenis untuk bertegur sapa dan kenal mengenali antara satu sama lain...lagipun

According to the Girl scout song" Make New Friends, Old friends are like gold

Old friends have had the opportunity to see you at your best, worst, and every state in between. They know what makes you tick and appreciate how far you have come. They understand your flaws and love you anyway. Appreciate the friends who have made a difference in your life, and ask yourself if knowing you made a difference in theirs. Celebratin those relationships will help you see how one life can affect another.....
book by Advantage Quests Publications


Namun, adakalanya kita tak mampu nak gembirakan semua pihak..sara maaf tak sempat jumpa.Tolong simpan ye bracelet sayer tu,hehe..G:saya rindu awak juga..InshaALlah ada masa kita jumpa lagi..Fatimah:All d best 4 ur thesis..dan buat semua including viewers and readers..salam persahabatan dari saya....

Comments

insan said…
G tak sorang-sorang lah..
ramai org kat kementerian tuh...Azam,K.Norm,Nasar ada lg kan..lanih G kena pandai berdikari cket na..pepandai jaga diri. kalau pape yg boleh aini bantu,aini bantu k..aini doakan yg terbaik tuk G...

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .