FrOm SeKInCHaN with Love......


Balik Kg...

OOOOO
Balik Kampung...

Hati riang.....

Lama betul tak balik kg abah....

rindu nak tengok laut dan rindu nak tgk rumah nenek yg dikelilingi oleh padi yang menghijau....

Kedua-dua nenek saya orangnya sangat lembut (belah abah saya ada 2 nenek, seorang tuh nenek tiri) Kelakarnya.. sorang tinggal dekat dgn laut yg saya panggil nenek laut dan seorang lg dikekelilingi sawah padi yg saya panggil nenek darat.... (",)

Bermalam di rumah nenek laut..

Dihidangkan dengan juadah berbuka yang maha mewah...

Apatah lagi lauk ikan segar dari pantai...hmmm terbayang lagi ikan pari bakar yg kami ratah .....

Melawat nenek darat...
Saya tak akan lepaskan menikmati suasana kg yg ada...

Dari rumah, hinggalah ketanaman nenek dan juga hijaunya sawah padi..Dan sudah tentu nasihat dari seorg tua yg amat2 menyentuh hati....


Saat saya memandu pulang yang sarat dengan hadiah dari kampung...
terbayang wajah sedih keduanya melambai kepulangan kami..

Perjalanan selama 3 jam tidak terasa..... dan nasihat nenek masih kedengaran lagi..

dunia kian akhir zaman, hadapinya dengan sebaiknya dan S.A.B.A.R

7 - 8 October 2006

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .