Makan kerana ALlah

.
Dulu dari muda sampai la anak dara...
Diet sebab nk kurus
. .
Baru sedar dan insaf kini..
ALlah beri nikmat ini untuk kita melaksanakan tanggungjawab yg dia dah beri..
.
.
Mama cerita waktu arwah abah ada dulu..dia cuma demam sekali..
Mama kena kuat sebab arwah abah tak sihat..
Mama kena kuat sebab dialah supir, teman dan langkah arwah abah untuk kemana-mana...
Mama kena kuat supaya arwah abah tak patah semangat...
Mama kena kuat supaya anak2 dia yg belajar hidup ini dpt mencontohinya dgn baik..
.
.
Pada waktu yg sama
Mama tak tinggal Al Quran
Mama tahajjud tiap malam
Mama ulang mathurat pagi dan petang.
.
Saya mahu sihat..saya perlu jaga makan
Saya perlu makan yg sihat2 untuk sihat.
.
Saya mahu menikmati setiap hela nafas dgn penuh bererti
Saya mahu menyokong suami dan anak2 dlm apa jua keadaan mereka nanti.
Saya mahu sihat dan tidak mahu menyusahkan sesiapa pun nanti
.
Saya perlu jaga makan, agar makanan itu nnti membawa saya dekat dgn Ilahi..
.
Kerana Moga ALlah perkenankan..jika usia saya panjang dan hampir dengan mati...
Saya mahu kuat biar dahi masih dapat mencecah bumi...
Amin..amin ya Rabbal Alamin

#doajumaatkaliini

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .