Tulis-tulis

Alhamdulillah saya masih ada kesempatan menulis.....walaupun sebenarnya...saya mencuri masa untuk menulis.....

Kenapa mahu menulis.....
1. Saya memang suka menulis...Bagi saya ia membantu perkembangan pemikiran sekaligus membentuk minda lebih kreatif.....Saya sedang melatih minda saya yang sudah semakin berusia....selain membuat soalan-soalan matematik yg saya ajar hehehehe

2. Ini tempat saya menyatakan pandangan dan luahan saya....This is my territory..tempat saya bercakap..tempat saya menunjukkan perhargaan dan mungkin amarah saya...ialah kat luar kan saya ala-ala penakut....kat sini tiada yg kenal..hahaha ada ke kenal saya kat sini?

tapi sebab yang ketiga ini sangat mempengaruhi kehidupan saya kini...

3. Saya mahu tinggalkan pesanan untuk anak-anak saya (eh skarang ni baru Abdul Muhaimin sahaja itupun baru nak masuk 14 bulan..tapi mana tahu nanti ada yang lain hehehe...) Saya cukup risau dengan perkembangan sekarang...saya cukup takut dengan apa yg bakal anak-anak saya hadapi kelak..mampu atau tidak saya untuk bersama mereka nanti...menyokong, membantu dan tentunya berada disisi mereka makanya

Untuk anak-anak ibu..

inilah salah satu cara ibu untuk sampai pada kalian sekiranya ibu tiada kelak....
(tapi korang jangan lupa..korang boleh menyampaikan yang baik setelah ketiadaan ibu dengan melakukan yang terbaik untuk ALLah..bukankah doa anak soleh itu salah satu harta yang boleh ibu bawa bila keSANA nanti...)  Sekiranya ibu masih ada pun..mungkin ibu terlupa untuk menyampaikannya..biarpun ibu ada hajat untuk menerangkannya (ibu bakal berusia sayang) atau mungkin juga ibu tidak sempat untuk menyampaikannya....makanya

Ibu cuba yang termampu sayang...pokok pangkalnya anak-anak ibu itu sendiri harus teguh dengan iman dan takwa....Hanya ALLah yang ada untuk kita sayang..peganglah apa sahaja Kalamullah dan laksanakanlah Sunnatullah..Andai kita tiada masa lama untuk bersama......Moga-moga kita ada waktu untuk bersatu dalam Jannah..InshaALlah..

Ibu tulis lagi nanti sayang..tapi untuk hari ini kita sama-sama renung pesanan Allah dalam surah At Takathur ayat 1 hingga 8

Kamu telah dilalaikan daripada mengerjakan amal bakti oleh perbuatan berlumba-lumba untuk mendapatkan sebanyak-banyaknya harta benda, anak pinak pangkat dan pengaruh

Sehingga kamu masuk kubur

Jangan sekali-kali bersikap demikian! Kamu akan mengetahui kelak akibatnya yang buruk semasa hendak mati

Sekali lagi diingatkan: Jangan sekali-kali kamu bersikap demikian: Kamu akan mengetahui kelak akibatnya yang buruk pada hari Kiamat!

Demi sesungguhnya! Kalaulah kamu mengetahui-(apa yang akan kamu hadapi) dengan pengetahuan yang yakin, tentulah kamu akan mengerjakan perkara-perkara yang menjadi bekalan kamu untuk hari akhirat.

Ingatlah demi sesungguhnya! Kamu akan melihat neraka yang marak menjulang

Selepas itu-demi sesungguhnya!-Kamu wahai orang-orang yang derhaka akan melihatnya dengan penglihatan yang yakin semasa kamu delemparkan kedalamnya!

Selain dari itu, sesungguhnya kamu akan ditanya pada hari itu, tentang segala nikmat yang kamu telah menikmatinya!

Ibu sendiri lelah dengan keadaan hari ini sayang...kerja-kerja, jaga kamu, urus rumahtangga berkejar-kejar..Entah bagaimana keadaan anak-anak ibu nanti......namun moga kita sama-sama tidak jadikan ia alasan untuk meninggalkan amal ibadat...dan tentunya mensyukuri Nikmat dan Peluang yang ALlah berikan...

Jalani hidup penuh keimanan sayang..Ibu doakan Hidayah dan Taufik buat anak-anak ibu (buat masa ini  tentunya Abdul Muhaimin Abdul Rahman )

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .