Jatuh cinta lagi.....

Ini cerita saya 2 minggu lepas. Kami ( Saya, suami dan Abdul Muhaimin ) baru pulang dari membeli barang dapur...

Dalam perjalanan.. lampu kuning...owh kereta kami kena berhenti sebentar lagi...
Dari kejauhan pula...seekor kucing sedang melintas (hmmm, dia tak perasan agaknya lampu belum merah lagi)

Arghhh..tak sempat.... Tapi bukan kereta kami tau...
Kucing tadi..masih bernyawa...mungkin kakinya cedera...ia tak bergerak...

dan kami berhenti kerana lampu sudah merah.

Suami saya resah...dia keluar dari kereta , angkat kucing tersebut dan letakkan di tepi jalan...

Hidup lgi ke kucing tu yer..tapi yg paling saya tak lupa tindakan suami saya....

Keluar tgh2 jalan ketika lampu merah boleh bertukar hijau bila-bila masa sahaja. Orang lain, mungkin akan buat perkara yang sama atau mungkin tidak..tapi memandangkan ia berlaku depan mata saya oleh suami saya....terharu...

Mujur Abdul Muhaimin masih kecil, tidak sabar nak ceritakan kisah ini padanya.
Ibu harap Abdul Muhaimin dapat baca entri ini suatu hari nanti..cerita ringkas tentang keprihatinan dan kasih sayang. Moga ia jadi contoh terbaik buat anak ibu yg seorang ini.

Abdul Muhaimin perlu ingat......kasih sayang menjadi keperluan dalam kehidupan seharian..kerana kasih syang ALlah beri Abdul muhaimin untuk kami... Kerana sayang juga, kita berpeluang berada dalam agamanya menuruti ajaran dan perintahnya..Salah satu ajarannya ialah belas dan kasih sayang terhadap hamba ALlah yang lain... dan paling penting kita perlu sayang pada Yang Maha Kuasa yang sayang kita.

Abdul Muhaimin sayang,
Selamat menjalani kehidupan dengan penuh kasih sayang...

oh ya..hari itu saya jatuh cinta lagi...kali ini dengan suami sendiri.....  ;)
Alhamdulillah hari demi hari ALLah beri peluang untuk saya mengenali suami saya....
Alhamdulillah..kami belajar tentang antara satu sama lain...dari seorang yg asing buat saya, saya belajar dan masih belajar untuk mengenalinya....

Belajar menerima kelemahan dan sama-sama mengatasi kekurangan satu sama lain.... dan tentunya menghargai dan mensyukuri kebaikan dalam diri....

My dear abang..thank you for being such a good example for my Son..... 

Comments

insan said…
ops..the last sentence should be tq for being such an excellent example to OUR abdul muhaimin.....
cinoni said…
Moga anak2 kita semua dianugerahkan kesihatan yg elok & kecerdikan yg tinggi serta lembut lidah mrk utk menyebut kalimah ALLAH...
insan said…
Benar yana...mga kita dpt sama lahirkan generasi yg dpt mengembalikan kegemilangan islam....Allahuakbar

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .