semalam dan kelmarin

Ini cerita semalam...dan cerita sehari sebelum semalam

Cerita ini perlu ada dlm ruangan ini.... ia sbhgian dr cerita' My journey to d end '

Sehari sebelum semalam... menghabiskan masa dgn kwn2 : K.Pisah, K.Fidah dan Ita ( it should be K. Ita...tp rasa pelik pula la nk sebut gitu... ;)
Lama tak spent time bersama-sama gitu...teringat pula saat g jalan cuti sekolah hari tuh....

Best3

Visited K. Fidah @ her new home sweet home.... nice home, especially when it is facing the lake.... but, having k.fidah living there alone really make us ......... worry
( Ya ALLah, cepatkanlah K.Fidah bertemu teman yg boleh menemani dia duk dalam rumah besar yg chantek depan tasik tuh..heheheh)


Kami makan, kami bergurau, kami berbual, gelak sama2......mengumpat sket sama2, planning our member's future sama2 hehehehe.... seronok3



suddenly the journey for that day need to stop.....
Kami pulang dr rumah K.Fidah, hantar K.Pisah balik dan saya perlu kembali ke kereta yg saya tinggalkan.....
gambar ini sekadar hiasan hahahaha
tapi......kereta saya tidak mahu bergerak...alamak, merajuk yer kena tinggal lama.....
~alalala ~ saya panik...bila panik...saya blur...nak buat apa yer??
Call mama n family...hmmm nanti mesti risau,
Hamdi...~alala~ nanti kena dgr bebelan..malas nk bising

K.Pisah; hmmm takpelah mengadu jer.....
Call K.pisah and suddenly she comes out wif an idea to call azman:
uik...segannyer.... selalu dah susahkan mamat nih...

Akhirnya...bantuan tiba, segan tak segan, serba-salah ke tidak...yg penting saya tak mau cermin keta kena pecah lg kalau tinggal keta kat situ...

Waktu dok dalam keta saat Azman ngn Ita tolak tuh, macam blur....tak terfikir apa pun, tp bila d fikir2 balik lepas tuh...alalala siannyer diaorng berdua nih, dah la sama kecik jer menolak keta beserta tuannyer yg besar yg ada di dlmnya...hahaha korang ber DUA je pulak tuh.... maaf la yer
Nasib baik tak lama lepas tuh ada yg kesian kat korang....mesti tak sampai hati tgk, dahla masing2 tuh macam tak cukup makan jer.....

Alhamdulillah...segalanya baik, semalam pulak ; Malik, (bakal adik iparku..inshaallah kan) datang dari Seremban tolong tukar bateri.... suker2... dan asmak merangkap PA saya, akan menyimpan rahsia kereta rosak nih dari mama, abah dan hamdi...sbagaimana saya selalu simpan rahsia dier....hahahaha

ALhamdulillah..segalanya baik..
ALhamdulillah..segala yang kusut terlerai juga
ALhamdulillah..Allah bagi masalah dan ALlah bagi jalan penyelesaiannya satu persatu
ALhamdulillah..ALlah datangkan bantuan tepat pada waktunya

Terima kasih yer kawan....masing2 hadir saat saya memerlukan..
Terima kasih ALlah.....beri saya peluang untuk kenal dengan kawan2 sebaik mereka

Hmmm..mereka nih baik2 Ya ALLah, maka permudahkanlah perjalanan hidup mereka, sebagaimana mereka membantu saya mempermudahkan perjalanan hidup saya, Ya ALlah, leraikan kekusutan dalam diri mereka...sebagaimana mereka meleraikan kekusutan yang saya hadapi, Ya ALlah...Gembirakan mereka, sebagaimana mereka sering menggembirakan saya.....sayangi mereka, sebagaimana mereka menyayangi saya..Peliharalah mereka....

dan sekali lagi..K.Pisah, Ita, Azman, Malik dan tentu sekali Asmak..terima kasih yer... :)
eyh..tak lupa juger terima kasih untuk mereka yg tolong ita n azman tolak malam tuh...jasamu ku kenang......mekasih ya ALlah, buka hati diaorang untuk bntu Ita dan Azman...kalau tak, sian mereka ber DUA.....jer

Comments

Resia said…
Makan-makan nih mba...

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .