KU BERLARI n realiti

KU BERLARI
FIRDAUS, CAT FARISH N AKBAR

Firdaus:

Ku langkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi

Ku syukuri hari ini, aku masih berdiri
Dan aku tinggalkan masa kelabu

Dan lalu mulakan jalannya kerna-Mu
Semangat optimis diri jalan hari dengan pasti

Selama jantung berdetak, selama itupun
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi

Terus berlari agar hidup ini bererti
Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerna hidup hanya sekali

Akbar:

Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Kalau kita renggang kita ketinggalan

Bebaskan dirimu dari dibelenggu
Teruskan langkahmu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini

Jangan difikirkan resah yang di hati
Semua itu hanya dimindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pastikan berlalu
Mentari kan muncul mendung kan berlalu

Cat Farish:

Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu

Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati

Biarlah terlambat atur jalan cermat
Pelan-pelan kayuh jgn sampai otak penat

Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri
Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati

Biarkan saja, takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

Firdaus:

Dan aku tinggalkan masa kelabu
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi

Terus berlari agar hidup ini bererti
Takkan berhenti
Berlari wujudkan mimpi

Terus berlari
Agar hidup ini bererti
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi…
Berlari..

End of song

REALITINYA

Lama tak jogging...lama giller...
Kali nih saya berlari lagi......mencari kepuasan dalam diri...
lari..lari dan lari..
Berlari dalam realiti..
Berlari agar saya sedar bahawa hidup ini adalah kenyataan sebenar yg harus saya hadapi...
Yang harus saya redahi dan harus saya jalani dengan keyakinan bhwa ALLah tidak kejam dan akan sentiasa ingat pada hamba yang ingat pada DIA .......

Ya benar...realiti hari ini sukar mencari keindahan....
Peperangan, fitnah, pergolakan malah keadaan haru biru yg dihadapi mempengaruhi keseluruhan kehidupan
Dunia kian akhir zaman....
Namun indah itu tersembunyi dalam ketenangan, kesabaran dan ketabahan melalui hari-hari yg berlalu
Indah itu ada dalam keperitan melewati kepedihan dengan keyakinan
ALlah tidak mensia-siakan setiap usaha kita...
Indah itu ada dalam iman......

Saya, awak dan kita semua tak mampu mengubah apa yg telah terjadi..
tapi saya. awak dan kita mampu merancang untuk apa yg bakal datang
menikmati hari-hari yg ada sebaiknya...saya optimis...

Untuk apa melenting andai fitnah datang melanda
Untuk apa mengamuk jika kita dihina,ditolak ketepi..
Untuk apa amarah jika impian tidak jadi kenyataan...

Bukankah amuk, amarah itu mempengaruhi apa yg bakal terjadi akan datang..
Kita mahu hidup dengan tenang...
Melakarkan senyuman...tabah dan terus melangkah biar pedih mahupun perit

dan kelak akan tergambar keindahan yg mungkin tak akan diperolehi oleh orang lain


Yesterday is a history...tomorrow is mistery but today is a gift ...thank you ALLah....

Hmm sayangnya tahun ini tidak dpt join larian utusan yg selalu diadakan di sini...
tahun ini Eina pregnant, saya tidak ada kawan nak joint..dah 2 tahun joint dgn larian tuh dgn Eina...
huhuhu....nak lari..nak lari

Comments

dik, nape dah lama tak update blog? bz sangat ke?

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .