Dunia berputar

Masa berubah... berjalan sangat pantas...
Sedar tak sedar, saya hampir 2 tahun mengajar

Everything becomes more challenging.....


Harapan saya agar saya kuat dan tabah untuk menghadapi cabaran yang bakal saya tempuh...
Sebelum bercuti...


Saya teringat kata-kata Firdaus Qahar


Kita cuti lama yer cikgu

A ah

Tak bestnyer

Aik naper pulak

Macamana saya nak jumpa cikgu

sedihnya....

Saya mesti rindukan dia...
Hahaha dlm banyak2 anak murid dia tahu bila time saya merajuk
Satu hari dia jerit....
Wei senyapla....nanti cikgu merajuk baru tau
dan saya juga mesti rindukan kawan2 dia yg lain


untuk saya dan anak2 saya, berulangkali saya peringatkan agar berhati-hati dlm melalui perjalanan hidup ini.Agar saya juga dapat memilih yang mana baik dan buruk...Ialah kalau tidak ibu yg menunjukkan contoh yg baik...siapa lagi ye dak....

Perjalanan masih jauh harus kau tempuh

Ku di sini memerhati tanpa rasa sangsi

Jangan gentar ada sabar semai di jiwa

Ku di sini mendampingi agar kau mengerti

( 1 )

Berlarilah kau berlari

Terbanglah dikau terbang tinggi

Bumi yang engkau jejaki

Janganlah dikau lupai

( 2 )

Andai kucapai si pelangi

Akan kuserah kepadamu

Agar dapat kau mewarnai

Seluruh hidup nanti

( 3 )

Yang hitam harus dijauhi

Jangan disimpan dalam hati

Putihkan jiwamu dengan Kasih suci

Kuterima dirimu dengan seadanya

Dalam suka dalam duka

Kau tetap cahaya

( ulang 1, 2 & 3 )

Ku bersyukur pada Yang Esa

Punya segala-galanya

Sederhana tapi oh sempurna

Oh oh oh...

( ulang 3 )

Yang hitam harus dijauhi

Jangan disimpan dalam hati

Agar dapat kau mewarnai

Seluruh hidup nanti

( ulang 3 )

Putihkan jiwamu dengan Kasih suci

Amy Mastura: Kasih Suci

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .