relationship


The effort we put into our relationship is equal to the measure of joy we receive from them!!!


Cuti deepavali saya bermula dari hari Rabu hingga la Ahad. Panjang kan!

Sepanjang Rabu saya menghabiskan masa di rumah Kak Salmiah hingga ke malam. K.Sal duduk belakang saya dibilik guru. Kami menyediakan hidangan, melayan tetamu yg hadir, berbual malah sempat berjalan-jalan di persekitaran kawasan perumahannya.


Saat mahu pulang, saya minta maaf jika ada karenah keanak-anakan saya yg menyusahkan dia dan dia kata " Akak dah anggap korang nih macam adik akak sendiri. Akak seronok korang dtg...nanti kalau ada masa kita boleh la jalan-jalan sama2, tengok wayang..."


Khamis dan Jumaat pula saya sempat menghadiri jemputan rumah terbuka.


Sabtu pula seharian saya bersama keluarga eina. Membantu auntie Tipah yg buka gerai sempena Rumah Terbuka Kementerian Wilayah Persekutuan di Taman Tasik Titiwangsa. Sempat jeling Eye On Malaysia yg masih tidak berkesempatan untuk saya naiki. Melayan gelagat org ramai yg bermacam-macam karenah..... riuh dan bising. Tapi saya tetap seronok. Pengalaman yg menarik.


Ahad, saya menghabiskan masa saya di rumah. My Home sweet home. Mengemas rumah, dapur, bilik tidur, cuci toilet, jemur bantal ..dan berada dekat dengan mama, abah dan adik2.


Relationships are work. Whether we're dealing with family members, friends and acquaintainces or business associates, developing and sustaining relationships takes time and effort. Yet those same relationships can be the greatest source of joy and inspiration in our lives. It just makes sense to put people at the top of our priority lists.


Determine to write a note, place a phone call, or arrange for a visit with someone in your life. Imagine what a difference you can make in the world by investing in the lives of those around you. That won't happen unless you make it happen. Begin today to put people first in your life...

(If I really wanted to make a difference I would. Page 9)


ALhamdulillah..saya dikelilingi orang baik-baik yang menyayangi saya malah yang saya sayangi. Moga saya tidak mengkhianati malah tidak dikhianati. Moga ALlah pelihara tindak-tanduk saya dalam berhubung dengan manusia lain. Moga tindakan saya tidak disalaherti dan moga fitnah tidak datang atas apa yang telah saya lakukan.


kerana


I expect to pass through this world but once. Any good I can do, or any kindness that I can show, let me do it now....for, I shall not pass this way again...........

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .