Usaha dan anak

Ini cerita 2 hari lepas

Dalam masjid...tiba2
Saya didatangi seorng makcik Turki...bercakap2 bahasa yg saya tidak faham... Yg saya faham 1x fatihah dan 3x al ikhlas...(sungguh2 dia tnjuk dgn jari) kemudian digosok2 perutnya....kemudian satu lagi ayatnya " baby"

Dalam terpinga-pinga

Ditepuk pula makcik dr Bangladesh... Errr... Macam ayam dan itik la kami bertiga... Makcik Bangladesh ni pulak....Alhamdulillah ada kakaknyer yg boleh berbahasa inggeris... Makcik Bangladesh ni bg tips utk dpt baby...alamak

Ambil tasbih
Pegang satu manik: baca selawat dlm solat hembus

Manik ke dua...bg org lain baca selawat hembus

Manik ke tiga org lain sampai habis... Rendam dalam zam2
Minum airnya bersama suami dlm masa 41 hari selepas solat fajr

Makcik turki angguk2 jer dengar
Saya iyakan ajer... Nak ambil gambar....haram kata makcik Bangladesh....terpana sebentar saya... Sahabat yg sedang berusaha mndptkan anak cuba yer. Tp ramai tuh nk hbskan satu tasbih...cari tasbih kecik je ye...hihihi dia tak cakap pula tasbih berapa biji... Sekian...

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .