PRU 13


Ibu pilih untuk mengundi......biarpun hati cukup tidak senang dengan senario politik yang ada sekarang.. Mahu tidak mahu....pilihan harus dibuat.....dan ibu pilih untuk mengundi...

Bukan untuk sesiapa..tapi sejak bergelar seorang ibu...semua tindakan nampaknya sudah sinonim dengan anak-anak...dan kali ini ibu memilih atas dasar masa depan anak-anak ibu....

Alhamdulillah PRU 13 selesai... Suka post Amin Idris melalui laman sosial FB

PRU sudah tamat!Kepada sahabat-sahabat dalam BN yang menang, tahniah! it's time to walk the talk. Allah sengaja meletakkan Surah an-Nasr di dalam al-Quran agar manusia tidak lupa kemenangan pembukaan Kota Mekah disusuli dengan 'Tasbih, Tahmid dan Istighfar'. 

Saya harap ada banyak pembaharuan kepada Malaysia selepas ini terutama dalam hal pengagihan kekayaan negara dan keseimbangan media. Malah semangat prinsip 'federalisma' dilaksana dengan penuh ukhwah. Tidak ada double standard antara kerajaan persekutuan dengan negeri walaupun yang diperintah PR.

Kepada sahabat-sahabat dalam PR, kekalahan ada hikmahnya. Boleh jadi ada dosa-dosa yang Allah tidak melayakkan untuk menang lagi. Buatlah post-moterm. Perbaiki kelemahan, perkukuhkan kekuatan. Tempat yang rakyat berikan kepercayaan samada di negeri atau parlimen, tunaikanlah janji mengikut bidang kuasa kerangka perlembagaan. Jika ada kekaburan sepanjang perjalanan PRU13, kumpulkan bukti dan bawa ke mahkamah.

Allah sentiasa melihat. Rakyat sedang memerhati. Yang tidak amanah akan dihukum kalau bukan setiap 5 tahun, selepas mati itu pasti!

Ayuh! Back to business everyone!




Kata Ibu Muhaimin pula (saya la tu):

Positif dengan masa hadapan....sesungguhnya tiada suatu ketetapan yang berlaku melainkan dengan izin ALLah. Renung setiap hikmah yang tersembunyi . Sebagai muslim, parti mana pun kita, kita tetap percaya pada ALLah yang satu..maka usah lupa yang itu...Kita teruskan perjalanan, perkukuhkan keimanan dan tentunya berusaha membina dan membentuk kehidupan...( terutama sekali kehidupan bakal-bakal khalifah dlm keluarga kita.sendiri, InshaALLah)

Betul  kata Dr Muhaya dalam post FBnya :

Bukan apa yang berlaku penting tetapi respon kita terhadap apa yang berlaku yang menentukan kehidupan. Dunia dalaman menentukan dunia luaran. Semoga kita melihat diri dan sibuk memperbetulkan diri hingga tidak nampak keaiban orang lain


p/s: Tidak terlalu awal rasanya ibu nak pesan supaya jangan lupa tunaikan tanggungjawab bila sudah tiba masanya..  ('',)

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .