dikejar atau mengejar dunia.....

Saya lama tak menulis….hingga bila laptop ini dibuka…saya buntu.. sudah tidak tahu apa yg perlu saya tulis…

Saya mahu bercerita tentang apa yang telah saya lalui..kenangan ketika bersungguh berlatih untuk sukan sekolah..kenangan tidur di sekolah ketika khemah ibadah, kenangan teman2 dan kawan2 yang sanggup berhabis duti belanja saya makan sempena hari lahir saya…kenangan lawatan ke kilang roti dan chocolate..

cerita terharunya saya melihat adik bongsu yg saya hntar stiap ptg untuk berlatih memegang title pertahanan terbaik untuk sukan yg diminatinya…cerita tentang keputusan pelajar2 yg adakalanya menggusarkan saya.. cerita proses pembelian rumah saya yg lebih setahun tidak selesai lagi, cerita peningnya kepala saya menguruskan majlis yg bakal saya langsungkan…

Saya juga mahu bercerita perasaan saya..mahu meluah rasa..betapa kecewa bila banyaknya rutin yang kerap saya tinggalkan..betapa gembiranya bila kawan2 saya yang menghabiskan waktu menyambut hari lahir saya..terima kasih k.pisah..ita...betapa gusarnya saya memikirkan status diri yg bakal berubah...

saya juga rindu...saya rindu nak menatap wajah tuan guru Harun Din, rindu kuliah ahad..rindu nak jogging di tasik dan tentunya saya rindu nak melahirkan idea2 saya dalam ruangan blog saya..

Ya ALLah…sayakah yang mengejar dunia atau dunia itu yg mengejar saya….

Sibuk..benar saya terasa sangat sibuk tapi hati terasa sangat kosong……segalanya seperti terisi..tapi masih kosong

dalam senyum dan tawa..sebenarnya ada rasa yg tersimpan rapi...

Terasa mahu berlari dan dunia mengejar…
Tapi tanpa saya sedari…sayalah yang mengejarnya…

Ya ALLah…ampunkan saya

Saat menikmati kelazatan tanpa mengingatimu
Saat berhadapan dengan kegembiraan tanpa syukur padamu
Saat dalam kesibukan hingga lupa dan alpa ketaatan untukmu

cerita saya..rasa saya..dan rindu saya..tersimpan hari ini..kerana saya beku dan buntu..... Moga Allah beri petunjuk...dan hasrat untuk berlari itu belum tertunai lagi

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .