ponteng kuliah....

Sebagai manusia... kata-kata kita akan sering diuji.
Bila berkata mampukah kita melaksanakannya...

Saya pernah berazam utk tidak meninggalkan kuliah surau annur (http://www.surauannur.net/) setiap ahad...

Merancang akan hadir pada setiap kelas...


Sayangnya


masuk minggu ini dah 2 minggu saya tidak hadir... aduh sayangnya........

Ponteng kali pertama - hujung minggu ke 2 bulan may : hari ibu..



Sabtu 9 May : tiada kelas tambahan thn 6 cuti wesak, temankan mama ke pasar Puchong...
beli stok lauk... dan belajar kenal ikan...hehehhe dan

Ahad 10 May: hari ibu, ikut mama balik kg, di kg ada majlis maulidilrasul...merangkap sambutan hari ibu...terlepas kuliah di surau annur, tapi dpt dgr ceramah yg disampaikan oleh ustaz Baharuddin Abdullah (hehehe merangkap bapa sendiri..) utk org kg...

Memandangkan hari tersebut hari ibu, saya biarkan ibu2 mendengar kuliah abah dan saya bersama adik sibuk di bawah menyediakan makanan utk ibu2 dan tetamu yg hadir....
Lantaran itu, saya tidak fokus pada isi ceramah walau pun boleh didengari dari dapur surau...

Ponteng kali ke 2- minggu ke hujung 3 bulan may : hari guru

Sabtu 16 May: tiada kelas tambahan thn 6 , sambutan Hari guru sekolah
dan
Ahad 17 May: Kenduri sepupu saya... di restoren Nelayan, Titiwangsa..

Bukan setakat perkara itu sahaja, ada banyak perkara yang lain yang saya pernah ucpkan, dan tanpa saya sedari rupanya saya tidak mampu untuk melaksanakannya.....apatah lagi bila memberi nasihat atau menegur org lain..rupa-rupanya diri sendiri masih belum sempurna...
rupa-rupanya diri sendiri terlalu lemah berbanding org yg ditegur dan dinasihati..

Apakah patut alasan manusia itu sentiasa lupa masih boleh diterima...

Berazam untuk jadi baik...sentiasa mahu jadi baik...
Namun saya yakin kata-kata ini akan diuji lagi.....

Moga ALLah beri saya kekuatan...kesabaran dan ketabahan.....

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .