penat dah pikir.....

Saya terima mesej ini sebaik sahaja selepas jogging cuti wesak baru-baru ini

Antara hati yang ikhlas dan hati yang baik mana yang penting dulu?

Sahabat yang baru beberapa bulan saya kenal ini cukup suka mengasak saya untuk terus berfikir dan berfikir...

dan kali ini saya berfikir lagi....

Setelah melewati hari lahir ke 28 baru-baru ini, merayakan hari guru pada 16 mei dan melalui hari demi hari yang mendatang....

masih ikhlaskah saya??????

Kata kawan saya yang seorang ini.....saya baik dan ikhlas orangnya...
Saya pohon agar kata-katanya benar dan nyata...

Tapi...saya terus-terus berfikir....
baikkah saya andai ada juga hati-hati yang terluka dengan tindakan dan perbuatan saya
ikhlaskah saya bila adakalanya tindakan yg dilakukan penuh harapan yg terselindung...
biarpun meyakini harapan itu sekadar mimpi....

Adakalanya malas nak berbicara tentang ikhlas lagi...
Malas mahu mengambilkira, malahan malas untuk menilainya....

Biarlah ALLah menentukan...dan biarlah ALLah menilainya sendiri....

Saya cuma mahu meneruskan langkah dan kehidupan...
Mengatur perjalanan

Berbekal kan doa saya terus melangkah...
Doa saya...doa mama, doa abah dan doa insan-insan yang saya sayang.....

Moga keputusan saya tidak salah.....

Moga perjalanan kali ini membawa kebaikan...
Saya sudah semakin rindu...
Moga rindu saya ketemu penawarnya....

Untuk anak2 murid yg tersayang...
hehehhe thanks 4 d present.......
Agak2 cikgu nih boleh tulis novel tak lepas nih..heheheh..... =P

K.Pisah n K.Fidah..thanks 4 d white jubah; bila disana saya mesti teringat kakak2 nanti

dan jawapan untuk mesej kawan saya tadi:


Bolehkah kita pisahkan kebaikan yang ada dalam keikhlasan? Bukankan kebaikan itu akan sentiasa mengiringi keikhlasan yang hadir, dan bukankah kita belajar erti ikhlas dalam setiap kebaikan yang kita lakukan......

Hmmmm agak-agaknya itu jawapan ke????? Belasahla labu...hehehehe

Comments

aini nak pegi buat umrah ke? lama tak dengar citer? cam mana ngan laman web sekolah ? aini guna software apa?

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .