BeRiTa (",)

Sedar tak sedar…..Julai dah pun hadir…dan sudah masuk minggu kedua menjalani praktikum. Siapa kata jadi guru senang???? Hanya Allah sahaja yang tahu cabaran yang diterima..Yang pasti…tiada perkara yang senang dalam dunia nih….betiul tak??!
Dalam kesibukan menyiapkan lesson plan, mengawal kelas, buat refleksi dan teaching aids…bertubi-tubi Phone berbunyi tanda ada sms …hajat hati nak balas semuanya hujung minggu ….alih-alih..airtime dah expired last 30th June. Hajat hati akan dihubungi melalui telefon kerajaan @rumah kelak. Alih-alih kehadiran saudara-mara hujung minggu benar-benar tidak memberi peluang….dari itu istimewa buat teman maaf kerana x membalas sebarang mesej dan….:

SaRa: Maaf tak dapat teman ke Nilai3 ……Hows ur day? Hope terus berusaha. You can Do It…..Go Sara GO!!!!

Naem: Maaf x dpt teman tgk K.Sha……..Saya selalu ingat kat awak….jangan risau..awak kan kawan baik saya paling cantik, baik…dan lawwa……miss u..

K.Niza: Maaf tak dapat turut serta bersukaria di ULU Bendul…insyaALlah ada rezeki kita jumpa k…..

Yana: Kenduri doa selamat apa??? Hang dah nikah ka????

Faeezah: Once a while I will post my story here….just have a look on it o.k!!!!

Djohanna: Long time did not here from you? How’s ur life in Philippines???? Are you married already????

K.Sha: Maaf sesangat tak dapat lawat. Hope ur new born baby sihat-sihat belaka…

Cha: Jual takaful apa??Islam, Ikhlas ka atau takaful nasional???

K.Salmi n K.Zura: saya ajar darjah dua………budak yang lebih pandai dari guru…Sedih..my !st obsevation was bad...kak berdua cam ner..sure best kan!!Apapun Keep on struggling and fightinG!.

Adik Fadhil: lambat already…tapi apapun..Happy belated Birthday!!!

FaTimah: UIA masih tempat saya..will not forget u....

Teman n sahabat: Semoga this friendship lead us to heaven…keep in touch ok…senyap saya bukan tanda persahabatan dah berakhir…. really appreciates your existence…take care…

Moga penjelasan ini mengubat hati kalian sementara top-up diisi kembali…rajin-rajinlah jengok disini…mungkin ada penjelasan untuk setiap sunyi dan sepi…..doakan latihan praktikum kali ini berjalan lancar…last week ..dapat komen betapa lemahnya diri mengawal kelas…,felt disappointed and sedih tapi that is the challenge….TOOOOO long already….take care

` BeRteMu n BeRpisaH keRana Allah`

Comments

Popular posts from this blog

MIHRAB AL QURAN 58: NILAI KEMAHSYURAN YANG BARAKAH

Modul Transformasi Diri.