ditinggalkan...

" Kau pernah rasa ditinggalkan orang yang kau sayang??? Soalan yang membuatkan ibu terkesima sebentar. Terdiam. Benar ibu sendiri tidak membayangkan keadan ibu andai ditinggalkan ayah atau anak-anak ibu sendiri...

Tidak tergambar perasaan ibu andai ibu merupakan salah seorang isteri kepada perajurit tanahair yang mempertahankan negara di Lahad Datu ketika ini. Kuat atau tabahkah ibu menghadapinya.

Saat minda ini masih dalam kewarasan, ibu rasa ibu perlu mempersiapkan diri untuk semua ini..tiada jalan mati di dunia ini melainkan kematian itu sendiri..maka, perlukah ibu mematikan hati dan butakan mata hanya kerana ditinggalkan.

Sayang, hati kita ini pinjaman Allah buat kita..dan ia khusus untuk kita..perlukah kita serahkan anugerah Allah yang satu ini pada yang lain..hanya kerana sayang dan kasih kita yang tidak bertepi..dan satu saat bila dia pergi..kita sendiri, patah hati dan dunia kita jadi sepi dan kosong..

Syukurlah sayang, kita dikurniakan ilahi hati kita ini..dan mengapa kita tidak pertaruhkannya untuk yang Maha memberi..Sungguh ibu bertemu ayah tanpa cinta tapi sayang ibu buat ayah kerana ALlah..ibu sayang kalian kerana ALLah..akui kalian bukan milik ibu, selamanya tidak akan jadi milik ibu - namun ibu yakin janji ALLAh bila menyayangi kerana DIA, kita pasti diketemukan disyurga..dan kalianlah yang ingin ibu temui di syurga kelak..

You know you really love someone, when out off all the people you could be in Jaannah..you just want to be with them..

Moga ibu diberi kekuatan, moga kalian turut diberi ketabahan bila tiba satu masa menjadi antara yang ditinggalkan. Teruskan kehidupan sayang, kerana dunia yang ALLah kurniakan ini terlalu banyak untuk diterokai...

Jangan membelenggu diri..hanya kerana hati sendiri yang hakikatnya bukan milik kita..

Teruskan langkah..sujud dan pohonlah pada Ilahi Rabbi agar tidak berhenti.
Ingatlah janji Iblis yang hanya mahu kita berputus asa walau seketika dengan ketentuan dan ketetapan Ilahi..

Kenanglah sejaran Nabi Allah Ayub ditinggal isteri dan anak-anaknya dibawa pergi..namun dia tidak sekali-kali berputus asa..

Jadilah hamba ALLah yang kuat sayang...Daripada Abu Hurairah Radiaallahu Anhu berkata" Sesungguhnya Rasulullah S.A.W telah bersabda,"Mukmin yang kuat lebih baik dan dicintai ALLah daripada mukmin yang lemah dan pada kedua-duanya terdapat masing-masing kebaikan, berusahalah melakukan amal yang bermanfaat bagimu, mintalah pertolongan kepada ALLah s.w.t dan jangan lemah, jika ada sesuatu yang menimpanya, maka katakanlah : Ketentuan ALLah s.w.t dan Dia Maha melakukan apa yang dikehendakinya, sesungguhnya kata "jika" membuka amal syaitan....

Kuatlah sayang walau  satu hari nanti ibu dan ayah meninggalkan kalian pergi......

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .