masa

zaman ibu, masa berlalu sangat-sangat cepat. Laju. 1 minit bakal membawa perubahan dan macam-macam boleh berlaku. I minit ibu lewat keluar, jalan jadi sesak dan punch card ibu boleh merah.

Dulu...masa yang dipinjamkan ini sepenuhnya untuk ibu. Sekarang ibu perlu kongsi 24 jam ini dengan kesayangan ibu, tentu sekali diri ibu sendiri, suami, anak-anak, pelajar2 ibu dan tentunya buat teman2 ibu.

Pembahagian masa yang harus dilakukan dengan bijak. Tentu sekali, ibu mahu yang terbaik untuk kit semua..untuk ibu sendiri dan paling penting untuk mereka disekeliling ibu, Abdul Muhaimin, adik dalam rahim ibu sekarang ini, suami ibu, pelajar2 ibu, mereka yang hampir dengan ibu. Ibu bukan orang hebat sayang untuk melakukan itu semua....Cemburu hati ibu melihat ibu-ibu hebat yang lain....Cemburu dengan Dr. Muhaya, Dr Harlina Siraj dan tentu sekali Ibu DarwishDarwisya Puan Lina Karim....wanita yang hebat di pandangan ibu...

Ibu tidak mengimpikan sehebat itu cuma cukuplah menjadi contoh terbaik untuk zuriat dan keturunan ibu. Jika kalian ini berjaya, cantik akhlaknya, santun budinya, kukuh pegangan agamanya.....cukup buat ibu puas, dan ia cukup untuk memaklumkan yang iu tidak salah ajar dan tentu sekali tidak membiarkan masa yang kita lewati bersama sia-sia...

Untuk itu, ibu harus PAKSA DIRI. Paksa diri untuk memanfaatkan setiap detik dan waktu. Paksa diri untuk menyediakan yang terbaik untuk mereka yang ibu sayang. Bukan untuk kepentingan ibu tapi demi menunaikan amanah2 ALLAh yang dianugerahkan.

Hari ini ibu paksa diri ibu untuk menulis sesuatu buat kalian. Moga kalian mendapat kebaikan darinya.

Hargailah masa pinjaman ALLah ini dan paksalah diri kalian mengurus detik dan waktu dengan baik.

Salam sayang
dari ibu yang sedang memperbaiki diri.

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .