OPTIMIS n POsITIF

Kebenaran adakalanya terlalu perit, pedih dan pahit untuk kita terima….
Namun, ia adalah hakikat yang tidak boleh kita ubah…..

Lebih pedih lagi bila kebenaran itu ada dalam diam. Malah menimbulkan sangsi dalam diri. Pahit

Dan adakalanya yang pahit itu ubat…malah itulah yang terbaik….

Belajar untuk berfikiran positif…

Saya masih lagi belajar….belajar untuk jadi positif..optimis menghadapi hari muka

Berani menghadapi apa jua risiko kesan dari tindakan dan keputusan yang telah dibuat…belajar menganalisa kesilapan diri, malah menerima qada’ dan qadar serta ketetapan ilahi….

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu…(Al-Baqarah:216)

Yang nyata

Ya Tuhanku....sesungguhnya aku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yang Engkau turunkan kepadaku (Al-Qashash:24)


En. Cuci Tingkap, terima kasih!. En. Faizal Mat Deli:apa yang berlaku adalah rentetan dari keputusan dan tindakan diri sendiri, bangunlah kerana orang muslim itu tidak lemah. Sara Adilah Mokhtar: Saya yakini langkah awak tidak akan berhenti, Kejayaan akan jadi milik mereka yg sabar.All The Best!!! Cikgu Faizal Hashim: Tahniah!!!!!!! Moga tanggungjawab dipikul dengan sebaiknya...... Kak Suraidah: Hidup tidak akan sunyi dari ujian, dan saya kagum dengan langkah yang kak atur....

apa sahaja keputusan yg ada disekeliling saya, moga saya kuat dan moga langkah ini tidak berhenti..................

saya optimis...dan saya positif......saya ok....

Comments

Popular posts from this blog

+persepsi dan pengorbanan+

Kembara Rohani yang baru.. .